بزرگترین تولید کننده کشمش در ایران با ارزان ترین قیمت

 کشمش در واقع همان انگور رسیده و خشک شده است که با توجه به نوع انگور، روش و شرایط خشک کردن و مواد افزودنی مجاز موجود در آن به نام‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد و مانند دیگر خشکبار در تمام طول سال در بازار یافت می شود. البته قیمت این محصول در فصول برداشت انگور پایین تر از دیگر ماه های سال است و هرچه از زمان برداشت دور می شویم قیمت کشمش در بازار افزایش می یابد. بزرگترین تولید کننده کشمش در ایران سالانه بخش قابل توجه ایی از محصولات خود را به کشور های دیگر به خصوص کشور های اروپایی صادر می کند. 

بزرگترین تولید کننده کشمش در ایران با ارزان ترین قیمت

بررسی کیفیت انواع کشمش های تولید شده در ایران

بررسی کیفیت انواع کشمش های تولید شده در ایرانکشمش بسته به نوع انگور و روش تولید به انواع زیر طبقه بندی می شود:

  • کشمش آفتابی یا کشمش ملکان
  • کشمش تیزابی 
  • کشمش مویز یا کشمش شاهانی
  • کشمش انگوری

کشمش آفتابی از انواع انگور بدون دانه و از خشک شدن آن در زیر نور آفتاب تهیه می شود. کشمش تیزابی به وسیله محلول های قلیایی مجاز و کشمش انگوری به وسیله دود گوگرد خشک می شود. کشمش مویز هم از انواع انگور مجلسی قرمز یا شاهانی تهیه می شود. این کشمش ها رنگ مختلفی هم با یکدیگر دارند.

کشمش های موجود در بازار برحسب کیفیت به درجات مختلف تقسیم می شوند و با این که اختلاف کیفیت بین انواع کشمش وجود دارد اما با این حال انواع آن ها از کیفیت خوبی برای مصرف و صادرات برخوردارند.

انواع کشمش صادراتی از بهترین و با کیفیت کشمش هایی است که در ایران تولید می شود و در بسته بندی های خاص صادر می شوند.

بزرگترین تولیدکننده کشمش در کشور

بزرگترین تولیدکننده کشمش در کشورکارخانه تولید کشمش در شهر های مختلفی از کشور قرار دارد که کار فرآوری انگور و تولید کشمش در طعم های مختلف را انجام می دهند. به دلیل کیفیت و قیمت خوبی که کشمش های تولید شده در ایران دارند از متقاضیان زیادی در خارج از کشور برخوردار هستند.

برای صادرات کشمش لازم است تا این محصول بسته بندی و سپس صادر شود تا از آسیب حین صادر شدن به کشور های دیگر جلوگیری شود. برای جذب بازار هدف در کشور های دیگر نوع بسته بندی کشمش بسیار مهم است چرا که بسته بندی های خاص و البته جذاب می تواند مشتری بیشتری را به خود جذب کند.

در کارخانه های تولیدی در ایران هم تلاش شده تا با استفاده از جدید ترین ماشین آلات کیفیت تولید بالاتر رود. کشمش های تولید در این مراکز پس از تولید آزمایش می شوند و در صورت بهداشتی بودن روانه بازار داخل یا به کشور های دیگر صادر می شوند.

برترین کشمش های تولید شده در ایران

برترین کشمش های تولید شده در ایرانهمان طور که گفته شد کشمش های تولید شده در ایران به چهار نوع تقسیم می شود. همه کشمش های تولید شده در آن به دلیل نظارت هایی که توسط مراکز مختلف صورت می گیرد از کیفیت و بهداشت خوبی برخوردارند.

در این بین کشمش سیاه یا همان مویز که دارای دانه های بزرگ و سیاه است از جمله کشمش های پر طرفدار در ایران و از مهم ترین ارقام کشمش صادراتی ایران است. قیمت کشمش سیاه در مراکز مختلف یکسان نیست و هر چه که از فصل تولید دور می شویم به دلیل کمتر شدن در بازار قیمت آن افزایش پیدا می کند.

بازار خرید و فروش کشمش ایرانی در کشورهای خارجی

بازار خرید و فروش کشمش ایرانی در کشورهای خارجیایران از جمله بزرگترین کشور های تولید کننده کشمش در دنیا است و از ظرفیت بالایی در تولید این محصول برخوردار است. به دلیل نوسانات موجود و کاهش ارزش پول کشور قیمت این محصول در بازار های جهانی برای مصرف کننده بسیار مناسب است.

علاوه بر قیمت مناسب کشمش های تهیه شده در ایران از کیفیت و طعم خوبی برخوردار است که باعث شده از طرفداران خوبی در خارج از کشور برخوردار باشد. بازار خرید و فروش کشمش ایرانی در کشور های خارجی از جمله بازار های پر سود و رونق محسوب می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما