صادرات کشمش به کشور های همسایه

عناب خشک در اصفهان خشکباری پرخاصیت است که از گذشته های دور مورد استفاده قرار می گرفته است. این محصول در رنگ های زرد و سبز و قهوه ای موجود است که هر کدام استفاده های مختلفی از جمله پلو و آجیل و سرکه دارند.‌ فروش آن به صورت عمده و بسته بندی است که بسته ها هر کدام وزن و قیمت مشخصی دارند. طعم شیرین آن مناسب با هر ذائقه ای است و همین امر باعث شده تا همه سنین بتوانند از آن استفاده کنند. صادرات کشمش صادراتی تاکستان به کشورهای همسایه با درآمد ارزی که دارد به اقتصاد کشور کمک زیادی می کند.

صادرات کشمش به کشور های همسایه

قیمت روز خرید کشمش ممتاز در بازار ایران

قیمت روز خرید کشمش ممتاز در بازار ایراناگر قصد خرید کشمش سبز به صورت عمده را دارید بهتر است با تولیدی ها در تماس باشید. اما اگر قصد خرید جزئی دارید، به فروشگاه های گوناگون مراجعه و خرید خود را انجام دهید. کشمش سبز قلمی را به دو گونه می توانید خریداری کنید؛ فله ای و بسته بندی. قیمت کشمش سبز قلمی ممتاز در بازار متفاوت است. قیمت کشمش امسال نسبت به قیمت سال 97 تفاوت زیادی کرده و گرانتر شده است.

تورم و شرایط حاکم بر بازار باعث شده تا قیمت ها طی سال های اخیر روندی افزایش داشته باشد به طوری که تمام نمونه ها دستخوش این تغییر شده اند. نوسانات بازار یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت است. خرید مستقیم و بدون واسطه و به طور عمده از تولیدی بسیار مناسب و مقرون بصرفه است.

آیا صادرات کشمش به صرفه است؟

آیا صادرات کشمش به صرفه است؟همه می دانیم که اقتصاد ایران تک محصولی است و باید برروی این موضوع تمرکز بیشتری داشت که صادرات تنها وابسته به نفت نباشد. علاوه بر محصول نفتی، محصولات کشاورزی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. در میان این محصولات کشاورزی کشمش از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. در واقع این تنها صادرات مواد نفتی نیست که منجر به کسب درامد ارزی برای کشور می شود، بلکه بسیاری از محصولات داخلی مثل محصولات خوراکی و غیرخوراکی دیگری هم هستند که در جایگاه صادرات پررنگ ظاهر شده و سهم به سزایی دارند.

در این میان می توان به صادرات کشمش به عمان، ترکیه، آلمان و عراق اشاره نمود. اما با توجه به استمرار واردات و صادرات که باید در هر کشوری وجود داشته باشد و لازمه بقای اقتصاد آن کشور است، صادرات کشمش می تواند برای اقتصاد کشور به صرفه باشد و زمینه اشتغال را هم فراهم کند.

خرید کشمش صادراتی از تولید کننده

خرید کشمش صادراتی از تولید کنندهاولین نکته ای که باید در مورد قیمت کشمش صادراتی به آن دقت شود، قیمت این محصول برای صادرکنندگان، متفاوت از قیمتی است که به فروشندگان داخلی عرضه می شود. قیمت انواع کشمش با توجه به نرخ ارز، نرخ انگور خریداری شده، چگونگی بسته بندی و عرضه متفاوت است و بسته به این عوامل، دارای قیمت های گوناگون است. متقاضیان برای دریافت قیمت دقیقتر کشمش صادراتی و همچنین برای مصرف داخلی می توانند از کمک عمده فروش های کشمش، تولید کنندگان، باغداران، کشاورزان و فروشگاه های عرضه کننده این محصول استفاده کنند.

تولید کنندگان کشمش در کشور

تولید کنندگان کشمش در کشورطبق آمار تولید و صادرات آلو خشک در بازار ۱۴۰۰؛ تاکستان قزوین از بزرگترین مناطق تولید کشمش به میزان سالانه 60 تا 70 هزار تن در کشور است به نحوی که از آن به عنوان مرکز کشمش ایران یاد می شود. کشمش پلویی تاکستان از بهترین نوع انگور شهرستان تولید می شود. کشاورزان تاکستان کشمش پلویی خوش طعمی تولید می کنند که به کشورهای متفاوت دنیا مانند روسیه و اکراین و کشورهای شرق آسیا صادر می شود. این شهر دومین باغات انگور کشور را دارد. باغ های بزرگ انگور در شهرستان تاکستان وجود دارد و این در حالی است که ترکیه کشمش تاکستان را خریداری کرده و به نام کشور خود به اقصی نقاط جهان صادر می کند. بیش از 90 تا 95 درصد محصول کشاورزی شهرستان تاکستان در باغات انگور بعمل می آیند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما